یا خیر حبیب و محبوب

شیخ رجبعلــی خیاط:
چشمت به نامحرم مي‌افتد، اگر خوشت نيايد كه مريضي!!
اما اگر خوشت آمد، فوراً چشمت را ببند و سرت را پايين بينداز
و بگو: يـــــا خير حبيب و محبوب...
يعني: خدايا من تو را مي‌خواهم، اين‌ها چيه؟!
، اين‌ها دوست داشتني نيستند...
هر چه كه نپايد دلبستگي نشايد

سامرای تو غربتی دارد

هرکه یک جور قسمتی دارد

سامرای توغربتی دارد

خوش به حال کسی که نوکر توست

واقعاچه سعادتی دارد!

راستی شهر سامرای شما

چندتابچه هیئتی دارد؟

یاکه دوروبرحریم شما

مردمان ولایتی دارد؟

دل من دورصحن وایوانت

باز میل زیارتی دارد

اعتقاد من است باآن حال

حرم توچه هیبتی دارد

باوجودی که خاکی است اما

این زیارت چه لذتی دارد

دشمن تو اگر که می دانست

باتوبودن چه عزتی دارد...

تاابد مبتلای تو می شد

خادم سامرای تو می شد

...

مهدی نظری